vstupní brána na vysokou školu
Projekty Sports Grammar School Sportovní gymnázium Plzeň LE LYCÉE DE SPORT SE PRÉSENTE   Státní informační politika ve vzdělávání Gymnázium - vstupní brána na vysokou školu Projekt Comenius ÚMO Plzeň 3
Sportovní gymnázium Plzeň
Fotogalerie SG
Nejúspěšnější absolventi školy
Učitelé a zaměstnanci SG
Využití ICT při výuce matematiky a fyziky na SG Plzeň 

Projekt "Využití ICT při výuce matematiky a fyziky na SG Plzeň", který byl vytvořen na Sportovním gymnáziu v Plzni, jsme využili v hodinách matematiky a fyziky. V matematice jsou výborně zpracovány tematické celky stereometrie a planimetrie s užitím softwaru CABRI geometrie. Žáci díky počítačovému zpracování tématu stereometrie získali lepší prostorovou představivost, a i slabším žákům nedělalo používání softwaru žádné potíže.

V planimetrii došlo k výraznému zkrácení času potřebného pro konstrukci. Jako velký klad vidíme možnost použití pro samostudium, protože jsou zde zpracovány příklady z učebnice Planimetrie od RNDr. Evy Pomykalové.

Praktické ověření projektu v oblasti matematiky proběhlo na Sportovním gymnáziu Plzeň.

Ve fyzice byla zpracována například tato témata:

Jak se věci pohybují: Jedná se o prezentaci obsahující základní poznatky mechaniky, která odpovídá výuce fyziky v prvním ročníku gymnázia. Jsou zde vysvětleny jednotlivé druhy mechanického pohybu, grafické znázornění, popis a řada příkladů. Prezentace obsahuje mnoho fyzikálních úloh a jejich řešení.

Počasí – fyzika zemské atmosféry. Studenti jsou v průběhu prezentace seznámeni s jednotlivými jevy, které ovlivňují počasí. Tyto jevy jsou stručně vysvětleny na fyzikálním základu (s využitím středoškolských znalostí) a popisovány pomocí fotografií. Prezentace je vhodná k využití při výuce fyziky ve 2.ročníku gymnázia – molekulová fyzika a termodynamika, nebo jako doplnění výuky.

Fyzika atomového jádra je obsahově řazena do 4. ročníku gymnázia. Prezentace obsahuje pojmy jaderné fyziky, jejich vysvětlení a popis.

Prezentace Fyzika v kuchyni popisuje fyzikální jevy se kterými se setkáváme v běžném životě.

Pro studenty je práce s PC zajímavá a v mnohém je motivuje pro další využití např. při tvorbě samostatných prací.

Při výuce mohou být využity mnoha způsoby: prezentace promítaná dataprojetrorem a doplněná výkladem učitele; spuštěná na žákovských PC s využitím samostatné práce studentů; samostatné řešení úloh studenty. Je také možné využití k ověřování vědomostí studentů a jejich sebehodnocení. V prezentacích jsou mnohé odkazy obsahující zajímavosti k danému tématu, řešení zadaných fyzikálních úloh, problémů a testů.

Za Gymnázium Luďka Pika

PaeDr. Josef Mašek, Mgr. Václav turek

Státní informační politika ve vzdělávání

Výstupy z projektu:

ukázka ke stažení z matematiky (cca 0.2 MB)

ukázka ke stažení z fyziky (cca 6 MB)

Metodika instalace a dekomprimace souborů typu rar

© design 2007 Úvodní stránka