vstupní brána na vysokou školu
Projekty Sports Grammar School Sportovní gymnázium Plzeň LE LYCÉE DE SPORT SE PRÉSENTE   Státní informační politika ve vzdělávání Gymnázium - vstupní brána na vysokou školu Projekt Comenius ÚMO Plzeň 3
Sportovní gymnázium Plzeň
Fotogalerie SG
Nejúspěšnější absolventi školy
Učitelé a zaměstnanci SG
Hezké prožití prázdnin přeje Mgr. Milena Majerová, ředitelka školy
Project Comenius 
Německo 2010 Finsko 2011 Anglie 2011 Portugalsko 2011
Španělsko 2011 Česko 2012 Anglie 2012 Německo 2012
Francie 2013 Německo 2013 Finsko 2014 Česko 2014
Maďarsko 2014 Anglie 2015 Francie 2015 Německo 2015


Program mobilit v letech 2013 - 2015 ke stažení ... zde

Das Thema soll "Sonne" lauten und unter verschiedenen Aspekten aus der jeweiligen Landessicht bearbeitet und den Partnerländern dann vorgestellt werden:

  • Sonne als Energiespender (Solarpanels etc., Photovoltaik, Solarvoltaik..)
  • Sonne als Faktor für Leben und Tod (Biologie, Chemie)
  • Sonne als Ursprungsreligion der verschiedenen Länder - Tradition & Mythos (Religion, Ethik, Sozialkunde, Geschichte)
  • Sonne in der Kunst (Malerei, Plastik, Objektkunst, Videoinstallation etc.)
  • Sonne in der Musik (Liedgut, Oper, Orchesterwerke etc. )
  • Sonne in der Literatur (Poetik, Belletristik etc.)
  • Sonne als Stimmungsfaktor für Freude oder Trübsal (Psychologie, Ethik, Religion, Sozialkunde, Kunst, Musik)
  • Sonnenaufgang - Sonnenuntergang - Regenbogen als optisches Phänomen (Physik, Chemie, Optik, Kunst, Religion)

Unser Ziel:

Wir planen eine interkulturelle Studie in jeder Landesregion und in jeder Schule der beteiligten Länder durchzuführen, um Phänomene aufzudecken und Achtsamkeit im Bezug auf das tradierte und aktuelle Wissen der Schüler in der Region zu fördern. Diese Informationen sollen dann unter den Schulpartnern ausgetauscht werden. Desweiteren wollen wir die Hauptpunkte unseres Alltags untersuchen, in der die Sonne eine Rolle spielt. Damit hoffen wir das Bewusstsein in der unmittelbaren Lernumgebung positiv zu beeinflussen und alle darin zu bestärken, die eigenen Ansichten - tradiert bzw. aktuell - und Umgangs-Gewohnheiten zu überdenken - SONNE.

Motivation:

Wir haben erkannt, dass es viele Belange gibt, die von dem Benehmen der Menschen allgemein herrühren mit der Sonne in energetischer, biologischer, intellektueller und spiritueller Form zusammenhängen. Wir möchten jeden unserer Schüler ermutigen, sich mit der Tradition und dem aktuellen Wissenstand zum Thema Sonne auseinander zu setzen und dies in ein nachhaltiges und tragfähiges Rahmenprogramm zu stellen.

Aus diesen Basis-Gedanken können klasseninterne bzw. klassenübergreifende Projekte in kleinerer oder auch größerer Form gebildet werden wie auch länderkooperierende Gemeinschaftsarbeiten entstehen.

Im Vordergrund steht jeweils das Entdecken, Erforschen und Erlernen, sei es vorab in der schulinternen Gemeinschaft, so sollen die erlangten Ergebnisse und Erfahrungen anschließend im Länderaustausch vorgestellt werden.

Die Partnerländer sind:

Deutschland, England, Finnland, Frankreich, Tschechien und Ungarn.

CO JE COMENIUS?

Program celoživotního učení (známý pod zkratkou LLP – Lifelong Learning Programme) je vzdělávací program EU. Vznikl na základě rozhodnutí Evropského parlamentu a Rady č. 1720/2006/ES vydaného dne 15. Listopadu 2006 a je vyhlášen na období 2007-2013.

Program se zejména zaměřuje na podporu výměny, spolupráce a mobility mezi vzdělávacími systémy v rámci Evropy. V letech 2009 a 2010 bylo do tohoto programu zapojeno 27 členských států Evropské unie, 3 země ESVO (Norsko, Island, Lichtenštejnsko) a Turecko.

Program Comenius, který je jedním z podprogramů LLP, je zaměřen na předškolní a školní vzdělávání od mateřských škol až po střední školy. Jeho cílem je rozvíjet znalosti a porozumění mezi mladými lidmi a pedagogickými pracovníky s ohledem na rozmanitost evropských kultur a jazyků a pomáhat mladým lidem získávat základní životní dovednosti a schopnosti nezbytné pro osobní rozvoj, pro budoucí zaměstnání a pro aktivní evropské občanství.

Projekt Multilaterální partnerství škol (MP) jako jedna z aktivit celého programu nabízí studentům a učitelům z různých zemí možnost pracovat společně na tématech, o která se zajímají. Téma projektu závisí zcela na potřebách partnerských škol a jejich vzájemné dohodě. Cílem je rozvoj osobnosti, jazykových dovedností a klíčových kompetencí všech účastníků projektu. V roce 2009 bylo schváleno 149 žádostí, v roce 2010 bylo schváleno dalších 140 žádostí o Multilaterální partnerství škol.

(použité materiály NAEP – Národní agentury pro evropské vzdělávací programy)

Projekt Comenius

Zelená cesta

Doba trvání práce v projektu: 1.8.2010 – 31.7.2012

Koordinátor projektu: Privat-Gymnasium PINDL e.V. Regensburg, Spolková republika Německo

Partnerské školy:

Privat-Gymnasium PINDL e.V. Regensburg, SRN
Sportovní gymnázium Plzeň Plzeň, Česká republika
West Grantham Academy St Hugh´s Grantham, Anglie
Hannu Krankan School Oulu – Liminka, Finsko
Escola Sekundária do Fundao Fundao, Portugalsko
Instituto de Esenanza Sekundaria Alfonso IX Zamora, Španělsko

Program projektu

Zúčastněné školy provedou ekologickou studii svého regionu a ekologických aktivit školy s cílem odhalit problémy a upozornit na jejich problematiku žáky, tím v nich posílit kladný vztah k životnímu prostředí a vyvolat v mladé generaci pocit spoluodpovědnosti za ochranu životního prostředí. Komunikace v angličtině.

Tematické oblasti

Ekologické aktivity školy – prezentace

Dotazník – porovnání ekologického chování obyvatel jednotlivých zemí

Lesy a jejich vliv na životní prostředí

Stromy – porovnání druhů v jednotlivých zemích

Voda – pitná voda a vodní zdroje

Atomové elektrárny a životní prostředí

Znečištění ovzduší – veřejná hromadná doprava

Mobilities

1.  13.10.-17.10.2010   Germany Regensburg
2.  19.01.-22.01.2011   Finland Liminka
3.  02.03.-06.03.2011   England Grantham
4.  04.05.-08.05.2011   Portugal Fundao
5.  18.10.-22.10.2011   Spain Zamora
6.  29.01.-02.02.2012   Czech Rep.   Pilsen
7.  29.02.-04.03.2012   England Grantham
8.  25.04.-29.04.2012   Germany Regensburg

Mobilities – Topics

  • Germany - Regensburg – Coordinators´ Meeting
  • We planned the dates of the meetings for each country.
    The next meeting in Grantham was prepared.
    We were working on the questionnaire for recycling.
    We design the symbols for the Green Way Team.

  • Finland – Liminka
  • The teams prepared the presentations on recycling.
    We compared the results of the questionnaire.
    The students made the charts about ecological behaviour in their countries.
    We visited the Bird Watching Centre.
    The meeting in England was prepared.

  • England – Grantham
  • Trees were the main topic for this meeting.
    All the teams had the presentations about trees in their countries in power point.
    We visited the Woodland Trust in Grantham and the University of Nottingham, the Department of the Built Environment where we saw different types of eco – houses.

  • Portugal – Fundao
  • The main topic of this meeting was drinking water.
    The students had the presentations about water and the problems with drinking water in their countries and regions.
    We visited the station where the tap water is treated.

  • Spain – Zamora
  • All the teams brought their typical leaves from their forests and put them on the Good Wishes Tree in the school entrance hall.
    The woods and trees in different countries were presented by the students´ teams.
    The accident in Japan in the nuclear power plant in Fukussima influenced our discussion about dangerous leaking of radiation.
    The teams presented their results from the Footprint Questionnaire on the Internet.

  • The Czech Republic - Pilsen
  • Air pollution and public transport were the main topics of this meeting. The teams prepared the presentations in power point.
    The students also had the workshop; they were working in the teams and compared the results of water usage in their countries. They made the charts and preformed them for all the teams.
    The trip to Prague was very interesting despite of frosty weather. We visited the station and watch the measurement of air pollution in a big city.

  • Great Britain - Grantham
  • This was the meeting of teachers who were working in the project. The teams of all the countries were preparing their pages for the book.
    The last meeting of students and teachers in Regensburg was on the programme too.

  • Germany - Regensburg
  • The last mobility, the last meeting!
    The book of the Comenius Project Green Way was printed and we presented what we had been doing for the last two years to the public.

© design 2007 Úvodní stránka